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Automatique et Génie Electrique

L'équipe AGE prend appui sur le développement des énergies renouvelables (EnR) dans le paysage de la production d'énergie électrique et travaille au pilotage et à l'optimisation des réseaux électriques intelligents.

L'équipe est rattachée à l'IREENA - EA 4642, Institut de recherche en Energie Electrique de Nantes Atlantique.

 

Thématique de recherche :

smart grids; smart power; énergies renouvelables; pilotage et optimisation de l'énergie électrique ; contrôle des systèmes dynamiques

 

Mots clés

Centralised control Household appliances Equations Electric vehicle Inverse problem Filtering Finite element methods Autonomous Vehicles Decentralized control Genetic algorithm Insulation Field distribution Hybrid power system H∞ control Buck converters LPV /H ∞ Fuzzy Logic Electromagnetic induction Initial conditions LPV systems Coût total du système Vehicle dynamics Energy management strategy Look-Ahead Distance Automotive control Grid connected Anticontrol of chaos Control Architectures Anticontrol Automotive systems Boost converter Buck converter Control system architecture Independent periodic attractors LPV/H ∞ control Energy Consumption Electromagnetic fields Independent chaotic attractors Filtres à moyenne glissante Centralized Multilayer Control Super-Twisting Sliding Mode Control Energy Management Circuits Bifurcation Energy management Magnetic fields Active Front Steering Global Chassis Control Direct Yaw Control Fundamental transition matrix LPV/H∞ DC-DC power converters Experimental study Switching piecewise-constant controller Monodromy matrix Chaos Acceleration Characteristic multiplier Inverse problems Geometry Geometrical shape Frequency Temperature measurement Electromagnetic compatibility ADHERENCE PNEU ROUTE Dynamics Hourly modelling strategy Global chassis control In-wheel motors Active Suspensions Electromagnetic interference Integrated control Mathematical model Temperature distribution Gestion de l’énergie Centered moving average filters Dc-dc power converters Fuzzy Logic Control Active Front Steering Heat transfer Hysteresis current mode control Battery Conductors DYNAMIQUE Forecasting errors Finite element method Adaptive filtering Active Suspension Hinf Global Chassis Control Discrete model LPV system Chaotic behavior Filippov method Conducting materials Composite materials Induction machine Energy management system Global Chassis Control GCC Stators LMI

 

 

 

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